Pondělí, 3 října, 2022
- Komerční sdělení -aktuálně

Chcete vidět BMW M3 pick-up živě

V galerii Danubiana v Čunově aktuálně předbíhá zajímavá výstava speciálních vozů s logem BMW. Zaregistrovat na ni se můžete na stránce galerie do 26.6., kdy je poslední den akce. Možná bychom ale nenechávali registraci na úplný konec, neboť počet míst není neomezený. Pokud si zvolíte návštěvu tohoto místa, tak můžete vidět mnohá zajímavá vozidla, která jsou jinak schovaná v depozitářích.

Nejznámější kusy jsou však dva. Největším extrémem ze všech exponátů je jistě BMW M3 s karoserií typu pick-up. Vznikl jako popularizátor modelu, ale od té doby se občas objeví na některé z výstav, případně na podobném eventu jako je tento. V zadní části modelu, za předními světly a dělící stěnou je ložný prostor. Toto auto nemělo absolutně žádnou šanci na jakoukoli sériovou výrobu. Jako poutač je k nezaplacení. Vždyť má stále stejný motor V8 s atmosférickým plněním a objemem 4 litry, který produkuje 309 kW (420 k).

Druhým nejzajímavějším exponátem, který ale budete vidět úplně první po vstupu, je BMW M1 Art Car. Tady nejsou žádné mechanické zásahy, toto auto je prostě jinak namalováno. Je to BMW M1, ale ne obyčejné, je to verze, která byla soutěžní a dokonce i jednou na závodech byla. Tento model, tento konkrétní kus, se zúčastnil závodu 24 h Le Mans is barvami, které na auto dal Andy Warhol. Pro transformování kabátu auta do této podoby mu stačilo 6 kg barvy a 28 minut času. Všichni přítomní tehdy byli opravdu překvapeni jak rychle Andy přerod auta zvládl. On ke svému dílu řekl, že pro něj znamená rychlost rozmazaný pohyb a toho se snažil docílit i svým uměním. V každém případě je právě tento kus jedním ze 19 vozů Art Cars, které existují.

Velmi unikátní je i BMW M8 GTE, které se také účastní vytrvalostních závodů. Dobře, možná tento kus už žádný závod neabsolvuje, ten má svou kariéru za sebou, ale podobná vozidla můžete vídat v sériích tohoto sportu. Kus, který se ukázal v Danubianu má rozšířený bodykit, masivní zadní křídlo a ještě masivnější difuzor ve spodní části. To co nemá, co říká, že už je spíše výstavním exponátem, je motor. Pod karoserií z plastu a karbonem vyztuženého plastu jsou karbonové komponenty, takže celý vůz o výkonu kolem 600 k vážil těsně nad 1200 kilogramů.

Zajímavou novinkou s logem M je také Motocykl BMW M 1000 RR. Ten je první vlaštovkou spolupráce divize M s motocyklovými konstruktéry. Má z litrového objemu výkon více než 200 koňských sil a hmotnost se dostala pod 200 kg. Po sečtení kalkulačkou to vychází 1,1 koňské síly na kilogram.

Z historických vozů lze obdivovat i 3,0 CSL, které předvádí svou žraločí přední část a logo na posledním sloupku karoserie. Tento designérský prvek zdědil také jeden novodobý model. Na posledním sloupku karoserie má logo také BMW X2. Samotný název 3,0 CSL hovoří o zdvihovém objemu motoru a CSL znamená Competition Sport Lightweight. V exteriéru má zase své místo BMW M3 generace E30 v opravdu dokonalém stavu, včetně stěračů na předních světlech. Tak to zachovalé kousky v originálním stavu as prvky výbavy Clubsport jsou opravdu unikátem. Verzi z roku 1986 pohání agregát s nejvyšším výkonem 162 kW (220 k). I přesto, že aktuálně dosahují tohoto výkonu jakákoliv menší auta, tak v osmdesátých letech působil opravdu brutálně. O to více při naladění podvozku a při celkové hmotnosti vozidla.

Z modernějších kousků se o své slovo hlásí nová sedmička. Znovu je v galerii, tentokrát však není elektrická. Má třílitrový řadový šestiválec a označení 740d. Toto vozidlo je oděno to matné černé barvy a má balík doplňků M, aby nevycházelo z tématu daného výstavou. U řady 7 plnohodnotná verze M přece neexistovala a zjevně ani existovat nebude. Na vnějších plochách můžete obdivovat také BMW X6 M Competition fialové barvy, ale před vraty vás přivítá trikolora M složená ze tří modelů BMW M4 a M3.

Návštěva galerie Danubiana se aktuálně vyplatí každému motoristickému nadšenci, ale zejména tomu, který má opravdu blízko vozům z Mnichova.

Další články autor

Comments

spot_img

Nejnovější články