Čtvrtek, 7 března, 2024
- Komerční sdělení -aktuálně

Jak se chovat k zákazníkům, aby se k vám rádi vraceli?

Ať chcete, nebo ne, bez zákazníků by váš byznys umřel. Proto si jich musíte vážit a postarat se o to, aby si i oni vážili vás. Jedině vzájemnou harmonií zajistíte, aby se k vám vraceli a utráceli pravidelně. Ale jak na to? Dárečky a slevy vždycky potěší, ovšem k vybudování pevného vztahu vede mnohem komplikovanější cesta.

Více naslouchejte

Zpětná vazba od nespokojených zákazníků má cenu zlata. A proto – když se někde na webu objeví negativní hodnocení – neberte špatnou zkušenost dotyčné osoby na lehkou váhu. Pokud se zákazník vyjádřil konkrétně, zamyslete se nad tím, jak se napříště danému problému vyhnout. Postupně tímto způsobem výrazně zlepšíte kvalitu služeb a počet nespokojených klientů minimalizujete.

Nestyďte se za omluvu

Když se vám něco nepodaří, nesnažte se odvrátit pozornost. Zákazníci mnohem více ocení upřímnou omluvu a snahu o nápravu. Ukážete tím svou lidskou a emocionální stránku, což vám do budoucna přihraje body navíc.

Berte zákazníky vážně

Čas od času možná čelíte zvláštním až směšným dotazům, ale nesmíte za žádnou cenu dopustit, aby si zákazník myslel, že se mu vysmíváte. Arogance a posměšky do seriózního podnikání nepatří. Obrňte se trpělivostí, dávejte klientům pocit důležitosti a sledujete, jak se váš CRM systém plní novými kontakty.

Identifikujte a předvídejte jejich potřeby

Spousta zákazníků dnes nakupuje spíše emotivně než rozumově, a to i u zboží, kde je logický výběr žádoucí. Proto je důležité rozklíčovat chování cílové skupiny a naučit se předvídat její potřeby. V tomto směru vám bude nápomocen vhodně zvolený CRM – z nasbíraných zákaznických dat snadno vytvoříte analýzu, která se stane vaším vodítkem. Systém využijte také v rámci marketingových kampaní či jako software pro řízení projektů.

Hledejte způsob, jak říct „ano“

Setkali jste se s požadavkem, který jste doposud neřešili? Odmítnout zákazníka je snadné, ale pokud jde o rozumné přání, snažte se dotyčnému vyhovět. Dozajista vaši snahu ocení dalším nákupem i pozitivním hodnocením, jež vám přihraje další klienty.

A pozor – zároveň si určete limity. Smiřte se s tím, že není možné uspokojit všechny zákazníky na světě. Mějte vždy v rukávu náhradní řešení a nebojte se doporučit někoho jiného. Ve finále to budete vy, kdo se dočká ocenění.

Další články autor

Comments

spot_img

Nejnovější články