Pondělí, 3 října, 2022
- Komerční sdělení -aktuálně

Toyota Corolla Cross přichází smíchat karty mezi SUV segmentu C

Toyota už i na Slovensku představila svůj nový model Corolla Cross. Doplňuje tak nabídku SUV a crossoverů automobilky. Připojuje se tak do rodiny aktuálně sestávající ze 7 dalších modelů. Patří mezi vozidla v nižší střední třídě nebo segmentu C, podle toho které označení upřednostňujete.

Novinka přichází jako doplnění snah C-HR, kdy obě vozidla patří do stejného segmentu. Reálně však i mezi nimi je vidět rozdíl, neboť C-HR je vůz zaměřený na dynamičtější a progresivnější zákazníky, zatímco zákazníci zajímající se Corollu Cross upřednostňují úplně jiné hodnoty. Pro ně má větší hodnotu konzervativnější design s větší prostorovou nabídkou a praktičností.

V základní výbavě Corolly Cross budou LEDková světla a systém sledování okolí Toyota Safety Sense třetí generace. Aktuální situace ukazuje, že Corolla Cross bude tou Toyotou, která bude mít nejlepší bezpečnostní výbavu ze všech modelů značky. Systém Toyota Safety Sense, nově, obsahuje i vylepšené kamery a senzory, které mají mnohem větší zorný úhel a také větší dosah. Systém zmírňování rizika kolize v křižovatkách zase dokáže upozornit řidiče na překážku, které si nemusí všimnout. Takovou může být například chodec projíždějící za křižovatkou při odbočování. Velmi zajímavou technologií bude omezovač nežádoucího zrychlení při nízkých rychlostech. Tento systém zabrání nechtěnému stlačení jiného pedálu než je v dané chvíli vhodný. To znamená, že pokud auto před vámi zabrzdí a vy náhodou stlačíte plyn místo brzdy, tak to auto rozezná a adaptuje se podle okolních podmínek. Vylepšen je také inteligentní adaptivní tempomat, který sleduje vozidla mnohem dále a zabraňuje tak, mimo jiné i trhaným reakcím při náhlém přeřazení z jiných pruhů. Systém varování před opuštěním jízdního pruhu zase dokáže rozpoznat překážky, které jsou v cestě, ať už je to chodec, nebo si cyklista, zda odstavené auto a umožní řidiči přejet pruh i pokud náhodou zapomene vyhodit směrovku. Novinkou je také signalizace osoby, která zůstává v autě, ale také signalizace při vystupování z vozidla a příjezdu jiného dopravního prostředku z mrtvého úhlu.

Corolla Cross bude mít novou verzi informačně-zábavného systému, která bude mít dva stupně. Oba budou mít shodně displej s úhlopříčkou 10,5 palce a zobrazení s vysokým HD rozlišením. V základním stupni bude mít navigaci čerpající z cloudového úližiska. Ve vyšším stupni přijede s offline navigací s 3D budovami. Vyšší stupeň přichází také s výkonnějším procesorem. To je kvůli zpracování i zmíněných 3D objektů a jinak propracovaných návěštích před křižovatkami. Velkou novinkou pro Toyotu bude použití plně digitálního přístrojového štítu s 12 různými zobrazeními. Reálné budou v nabídce tři světy, které budou mít po tři zobrazení každý.

Vizáž vozu je sice konzervativní, ale výrazná novinka je pod přední kapotou. Novou Toyotu Corolla Cross totiž budou pohánět hybridy páté generace bez nutnosti nabíjení. Základem, který přijde ve třetím kvartálu roku 2023 bude verze s 1,8litrovým čtyřválcem, která bude mít výkon posunut z 90 kW (122 k) na 103 kW (140 k). Bude mít také lepší efektivitu a lepší reakce na sešlápnutí akceleračního pedálu. Výkladní skříní však bude dvoulitrová alternativa, která bude mít výkon 145 kW (197 k) a přijde na trh jako první již v průběhu léta. Hodnoty výkonů jsou však stále předběžné, stejně jako kombinovaná spotřeba někde na úrovni 5,5 litru. Tato výkonnější verze však bude kombinovatelná také s pohonem všech čtyř kol, přičemž zadní bude roztáčet druhý elektromotor. Výkon čtyřkolky bude stejný, což znamená sice přidání výkonu elektromotoru v zadní části, ale snížení výkonu benzinového agregátu. Co ovšem bude stejné bude baterie s kapacitou 4,08 Ah. Tato přidává výstupní výkon 14% a snižuje hmotnost o 40% oproti předchozí generaci pohonu. Je umístěna pod zadními sedadly.

Toyota Corolla Cross s dvoulitrovým motorem se na trhu objeví již v průběhu léta a její základní cena s výbavou Comfort bude 31 990 eur. Již základní výbava bude dostatečně bohatá. Bude mít 17palcová litá kola, ale také 12,3palcový digitální přístrojový štít. Sériově bude také zadní parkovací kamera, zda cloudová navigace a ovládání na dálku přes aplikaci MyT s předplatným na 4 roky. Ve standardu bude také systém sledování bdělosti řidiče či rozpoznávání značek. Na začátku bude, již tradičně, v nabídce i výbava Premiere Edition s opravdu vším za 40 690 eur. Pro Premiere Edition budou již standardně také balíky Skyview a Premium JBL, které zahrnují panoramatickou prosklenou střechu s elektrickou clonou a také prémiový audio systém JBL s 9 reproduktory napojený na vyšší verzi navigace P2. Pro všechny výbavy bude možno připlatit za pohon všech čtyř kol, tedy za doplňkový elektromotor pro zadní nápravu. Příplatek za druhý elektromotor je stanoven na 2 200 eur.

Toyota Corolla Cross se vrhá do segmentu, kde tedy působí SEAT Ateca, Opel Grandland, Citroën C5 Aircross, ale také nový Nissan Qashqai. Oproti všem má ovšem výhodu v opravdu pokročilém systému full hybridu páté generace. Takový vlastně nemá žádný z konkurentů. Ti většinou spoléhají na plug-in hybridy. Jedinou vlaštovkou s full hybridem je Nissan Qashqai, který sdílí základ s Renaultem Captur a Arkana.

Další články autor

Comments

spot_img

Nejnovější články